Identiteit

Maatschappelijke identiteit:

Wij zijn een openbare school. Wij vinden het belangrijk dat alle leerlingen welkom zijn op onze school. Op een openbare school komen veel verschillende culturen samen.

Wij vinden het belangrijk dat de kinderen doen wat ze leuk vinden. Ze hebben zelf in de hand wat ze willen doen en hebben ook het gevoel dat ze dit kunnen. Ze kunnen hun talenten ontwikkelen en op deze manier een goed aandeel hebben in de maatschappij.

Levensbeschouwelijke identiteit:

Wij vinden het belangrijk om aandacht te besteden aan alle verschillende meningen en denkbeelden. Leerlingen leren met elkaar, maar ook over elkaar en van elkaar. In de lessen levensbeschouwing besteden wij aandacht aan geestelijke stromingen en godsdienst. De kennis van de geestelijke stromingen en godsdienst draagt bij aan het ontwikkelen van normen en waarden. Wij laten leerlingen hiermee kennismaken doormiddel van gesprekjes, thematafels en opdrachten. Wij vinden het belangrijk om dit te doen zodat de kinderen op de hoogte zijn van verschillende godsdiensten en geestelijke stromingen.

Didactische identiteit:

Wij vinden het belangrijk dat de leerlingen zichzelf ontwikkelen. We willen de leerlingen zelf dingen laten ontdekken. Wat vinden ze leuk? Wat willen ze doen later? Wat zijn hun talenten?

We gaan voor de vakken nog wel methodes gebruiken. We zullen bepaalde vakken op Chromebooks gaan doen. Maar schrijven blijft ook nog. Zo geven wij gewoon de les schrijven. Ook zullen wij bepaalde vakken ook gewoon uit boeken blijven doen en dan in schriftjes laten uitwerken. Op deze manier hopen wij het schrijven toch nog een beetje te behouden in ons onderwijs. Ook gaan wij veel aandacht besteden aan het bewegend leren. Zo halen we ze even achter de Chromebooks vandaan en kunnen ze hun energie kwijt.

Pedagogische identiteit:

Wij vinden het belangrijk dat de school een veilige en vertrouwde omgeving is. Daarmee hopen wij dat ze met plezier naar school gaan en zich in deze omgeving optimaal kunnen ontwikkelen. Wij willen deze veilige omgeving creëren door duidelijke regels te stellen. Zo weten de leerlingen waar ze aan toe zijn en wat wij van ze verwachten. Dit geeft ze een veilig gevoel.

Wij willen zorgen voor een goed pedagogisch klimaat, we hebben respect hebben voor elkaar en we accepteren iedereen zoals hij/zij is.

Wij willen graag dat de leraren interesse tonen in het individu en dat ze oprecht luisteren naar wat een ander te zeggen heeft. De leerlingen moeten altijd het gevoel hebben dat ze naar de leerkracht toe kunnen gaan. Wij proberen als school samen alert te zijn op pestgedrag. Dat accepteren wij niet op school. Dit wordt dan ook hard aangepakt.